reklama

Som s výsledkami volieb 2016 (napriek všetkému) spokojný

Tieto voľby som sledoval s veľkým zapálením. Venoval som im väčšiu pozornosť, ako ostatným voľbám z minulosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Síce som volil už tretie volebné obdobie (predčasné voľby v roku 2012 mi túto kalkuláciu umožnili), ale nikdy som sa politikou nezaoberal intenzívnejšie ako práve teraz. A to nielen pasívne. Volil som stranu SaS. Pre kamaráta a tiež kandidáta na poslanca SaS: Jakuba Nedobu som využil svoje umelecké nadanie a nakreslil preňho sériu karikatúr pre jeho kampaň. A pre poslanca Stanislava Fořta som kandidoval za jeho asistenta.

Výsledky volieb som očakával s napätím. Prvý odhad Exitpolu mi vyrazil dych. A celkom sa potvrdil: strana Sloboda a solidarita získala vyše 12 percent hlasov! Napriek tomu, že som optimista som ti nečakal. A nečakal som, že tu bude aj šanca, aby SaS zostavila vládu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takisto ma prekvapila aj počiatočná ochota pravicových strán spolupracovať so Saskou na zostavení vlády.

Po odsledovaní diskusie na Markíze mi však bolo jasné, že to bude zložitejšie, ako som si myslel. Stačilo mi vidieť reakcie predstaviteľov politických strán- ani nebolo treba slová, len mimiku a gestá- a videl som že niektorí budú mať k zhode veľmi ďaleko. Napriek tomu sa diali zaujímavé veci... až kým neprišiel Smer, takpovediac si odprdol a vzápätí mal dvoch koaličných partnerov....

áno, je to sklamanie, ako pre mňa a liberálne zmýšľajúcich ľudí, ako aj pre všetkých pravicových voličov. Ale nezúfajme. Na všetko sa dá pozerať z iného uhla. A nielen že sa dá, ale je to aj nevyhnutné. Čas totiž ukáže, že všetko zlé je na niečo dobré. A to, čo je zlé teraz, môže znamenať lepší stav v budúcnosti- pri ďalších voľbách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zhrňme si, aký nastal vývoj v poslednom období: Smer vyhral voľby a zostavuje vládu... ale už nie ako vládu jednej strany. Preferencie mu klesajú. Saske voliči pribudli. A najmä mladí. Do parlamentu sa dostala kontroverzná strana LS NS. KDH, SDKU vypadli z hry.

Smer bude vládnuť ďalšie volebné obdobie. Aj vďaka SNS a Most Híd, ktorí sa rozhodli s ním rokovať. Viacerí „kolegovia“ teraz pľujú na tieto strany, ako na „zradcov pravice“. No ja ich ľutujem. Pretože idú do vlády pod taktovkou Smeru. To nie je výhra. Smer má tendenciu požierať svoje koaličné strany. Čo sa stalo s Jeho poslednou koalíciou? Kde je teraz HZDS? Jeho voličské jadro „vcucoľ“ Veľký Smer. A SNS sa len teraz po dlhej dobe a po výmene vedenia konečne pozdvihla … a vlietla znovu do tej istej pasce. Naviac so stranou, proti ktorej pôvodne brojila. Veru, náležitý úspech.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže aj Smer, tým, že za každú cenu vysáva voličské základne svojich koaličných partnerov, nerobí dobre.

Ako vidieť, Smer sa začína prepadávať. A to je len začiatok, ako aj HZDS, Smer bude strácať voličov, časť bude vymierať, časť príde na to, že pár rožkov naviac a malý príspevok nezakryjú to, o čo krajina prichádza: Školstvo, zdravotníctvo i veda výskum v rozklade, predražené a vytunelované tendre, masívny odchod mladej inteligencie za lepšími podmienkami do zahraničia.... a môžete si dopĺňať ďalej...

Na druhej strane tu sú strany, ktorých perspektíva je otvorená. A ktoré ešte len politicky dozrievajú...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som videl ten zlepenec, ktorému by mal predsedať Sulík, bolo mi ho doslova ľúto. Nedalo sa nevybaviť si situáciu spred 4-5tich rokov, keď sme videli, čo sa stalo s podobnou pravicovou vládou. A výsledok? Radičová skončila v politike, SDKU sa prepadla, tak ako aj ostatné pravicové strany... čo sa stalo potom, netreba opakovať... a to sme vtedy nepredsedali európskemu parlamentu.

Takže po záverečnom vývine som si vlastne zhlboka vydýchol.

Treba sa však pozerať do budúcna...

za 4 roky, takej SaSke vyrastie, dospeje a zmúdrie nová voličská základňa. A ak sa správne zmobilizujú, už sa možno nová vláda nebude nazývať nestabilným zlepencom... nebude to vláda jednej strany, ale bude stabilnejšia, akoby bola teraz.

A bude na čase...

verím, že Slovensko dozreje do roku 2020.

a preto som s výsledkom týchto volieb spokojný.

Martin Prno

Martin Prno

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študent architektúry na STU, zaujímam sa o umenie, techniku, ekológiu, kozmológiu, v poslednom čase aj o politiku Zoznam autorových rubrík:  QueerNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu